Tilbage til listen

Tidsbesparelsen og den langt højere datakvalitet er i sig selv alle pengene værd

“Med Perfion har vi fået fuldt overblik over al produktinformation. Indlæsningen af produktdata og billeder går lynhurtigt. Vi kan kalde 1000 produkter frem på en gang; de bliver vist på skærmen med det samme. På grund af Perfions ekstreme fleksibilitet giver systemet os netop de skærmbilleder vi ønsker. Vi kan sammenligne egenskaber og produktkategorier på tværs af sprog og se, hvor der mangler data. Stabiliteten er i top og brugervenligheden ligeså. Perfion giver os al den funktionalitet, vi har brug for plus en masse ekstra oven i hatten.” Erling Bech, IT Manager, Oase Outdoors ApS

Udfordringen

Oase Outdoors havde arbejdet med et webbaseret katalog- og PIM-system i 4-5 år inden skiftet til Perfion Product Information Management. Webløsningen var imidlertid ikke helt stabil, og der var ofte fejl i datastrukturen. Kun to udvalgte superbrugere kunne læse data ind og ud, hvilket gav en ekstra, tidskrævende arbejdsgang. De brugte også megen tid på fejlsøgning, hver gang PIM-systemet ikke fungerede. En del grafisk arbejde måtte håndteres manuelt i forbindelse med katalogproduktionen, fordi integrationen til Adobe InDesign ikke var optimal.

Oase Outdoors ønskede langt mere brugervenlighed og havde behov for en stabil (desktop-baseret) og fremtidssikret PIM-løsning med en brugergrænseflade, som ligger tæt op ad Microsofts produkter.

Løsningen & Resultatet

Oase Outdoors valgte Perfion PIM-systemet på grund af dets ekstraordinære fleksibilitet. Med Perfion kan virksomheden blande alle produktdata og præsentere dem på uendelig mange måder og på alle platforme.

Hos Oase Outdoors leverer Perfion produktinformationer til de tre brand websites, det lukkede forhandlernet samt til trykte kataloger

Fra Perfion trækker Oase Outdoors produktinformationer ud til følgende salgs- og marketingkanaler på i alt 5 forskellige sprog:

  • De tre brand-sites outwell.com, easycamp.com og robens.de
  • Et lukket forhandlernet, hvor virksomheden stiller marketingmateriale, billedmateriale og produktinformation til rådighed
  • Produktkataloger og andet grafisk output

Perfion er fuldt integreret med Adobe InDesign, hvilket gør det muligt for virksomhedens egne grafikere at løse alle opgaver in-house og på den måde spare udgifterne til eksterne leverandører.

Med Perfion kan Oase Outdoors’ egne grafikere selv fremstille kataloger fra første til sidste arbejdsgang


Fordi Perfion er så nemt at anvende, er der ikke længere behov for superbrugere. Hver enkelt marketingmedarbejder kan selv tage ansvar for sine egne opgaver og opdatere produktinformation i PIM-systemet. Opgaverne løses langt hurtigere end før, samtidig med at de to tidligere superbrugere oplever en mærkbar tidsbesparelse.

Oase Outdoors’ IT Manager, Erling Bech, er ikke i tvivl om betydningen af skiftet til Perfion:

“Med Perfion har vi fået langt mere, end vi forventede. Tidsbesparelsen og den langt højere datakvalitet og er i sig selv alle pengene værd, men et ekstra plus er, at vi også ser rigtig mange muligheder fremadrettet. F.eks. i forbindelse med vores workflow ved korrekturbehandling af billeder. Her vil vi gerne have etableret nogle godkendelses-steps, og dette workflow kan også sættes op i Perfion-systemet.”
Tidsbesparelsen og den langt højere datakvalitet og er i sig selv alle pengene værd med Perfion PIM

Download case story

Om Oase Outdoors

Oase Outdoors er en dansk virksomhed, der ejer og afsætter tre uafhængige brands inden for camping og friluftsliv: Outwell®, Easy Camp® og Robens®.

Selskabet opererer i øjeblikket på 45 markeder verden over. Hovedkvarteret har medarbej-dere i indkøb, salg, marketing og administrative funktioner.

Ud over hovedkontoret i Danmark har Oase Outdoors salgskontorer i flere lande i Europa, designafdelingen i Tyskland og et kontor i Shanghai, Kina.

www.oase-outdoors.dk