Tilbage til listen

Maksimal kvalitet og fleksibilitet i alle produktdata

“Med hensyn til produktdata giver Perfion os stor fleksibilitet. Vi kan selv modellere vores felter og udbygge og ændre på modellen. Vi kan præcisere detaljeringsgraden i produktdata til et niveau som ikke er muligt eller meningsfyldt i ERP-systemer. Vores brugere har et langt bedre overblik nu, hvor de arbejder i Perfion. Perfion gør det muligt for os, at publicere og prissætte produkter til e-handel som vi ikke har oprettet i vores ERP system. Det gør os fleksible i sammensætning af sortimenter.” Jan Poulsen Skrubbeltrang, IT Manager, Mogens Daarbak A/S

Mogens Daarbak A/S er en kontorforsyningsvirksomhed med et væld af forskelligartede forretningsområder (bl.a. kontorartikler, teknisk service & support, frugtordninger, planteservice og lagerhotel & logistik). De mange produkttyper giver stor varians i sammensætningen af stamdata. Med samlet mere end 200 egenskabsfelter, hvoraf nogle skal oversættes til 3 sprog, er der virkelig meget at holde styr på.

Udfordringen

Med ønsket om inden for kort tid at kunne udvide mængden af artikelnumre fra 26.500 til 300.000 havde virksomheden brug for en langt mere effektiv løsning til styring af produkt-information end blot ERP-systemet og et antal Excel-regneark.

Løsningen skulle også kunne segmentere produktudbud og priser i den offentligt tilgængelige e-handelsløsning.

Løsningen & Resultatet

Med Perfion har Mogens Daarbak fået ét fælles administrationsværktøj til at styre processen med efterbehandling og publicering af produktdata til public web og B2B webshop fra flere datakilder (ERP, leverandørfiler m.m.)

Oversættelse af produktinformation klares nemt og overskueligt i Perfion. De oversatte tekster nedarves automatisk til produkter med samme data. Dermed sikres ensartethed i informationer og terminologi, og virksomheden sparer masser af ressourcer


Oversættelse af produktinformation klares nemt og overskueligt i Perfion. De oversatte tekster nedarves automatisk til produkter med samme data. Dermed sikres ensartethed i informationer og terminologi, og virksomheden sparer masser af ressourcer

Samtidig har virksomheden fået et centralt sted at administrere billeder til web og katalogproduktion samt brugermanualer, samleinstruktioner, sikkerhedsblade, vedligeholdelsesvejledninger m.m.

Via Perfions webservice-interface eksponeres billeder og dokumenter på webshoppen og i digitale kundekataloger. I katalogerne, som vises på web, segmenterer Perfion produktudbud og priser, således at den bruger, som ikke er logget ind, ser andre priser end den B2B-kunde, som er logget ind.

Perfion styrer de mange forskellige redaktørers adgang til produktdata, da visningen af data er gjort rolle- og kontekstspecifik.

Med Perfion har Mogens Daarbak fået stor fleksibilitet i sin produktdatamodel, som medarbejderne hurtigt og nemt selv kan udbygge og ændre på. De kan også præcisere detaljeringsgraden i produktdata til et niveau, som ikke er muligt eller meningsfyldt i ERP-systemer. Hermed sikrer Perfion en højere kvalitet i data til søgning af produkter på e-handelsløsningen og hjælper samtidig til at SEO-optimere produktlinks og landingssider.

Muligheden for at oprette virtuelle produktniveauer, hvorfra data nedarves, reducerer antallet af kontaktpunkter for vedligehold af stamdata væsentligt, og derved spares en mængde kostbar tid og ressourcer

Muligheden for at oprette virtuelle produktniveauer, hvorfra data nedarves, reducerer antallet af kontaktpunkter for vedligehold af stamdata væsentligt, og derved spares en mængde kostbar tid og ressourcer.

Filtre i Perfion PIM

På webshoppen kan brugerne hurtigt finde frem til de ønskede produkter ved hjælp af filtre, som hurtigt oprettes i Perfion

På webshoppen kan brugerne hurtigt finde frem til de ønskede produkter ved hjælp af filtre, som hurtigt oprettes i Perfion

Download case story

Om Mogens Daarbak

Mogens Daarbak A/S er en dansk, familieejet kontorforsyningsvirksomhed og landsdækkende totalleverandør med ca. 135 ansatte. Virksomheden har hovedsæde i Aalborg samt 8 andre afdelinger på landsplan.

Mogens Daarbaks afsætningsstrategi er 3-delt: Opsøgende konceptsalg/konsulenter, fysiske butikker og E-handel.

Det unikke og brede mix af produkter og services afsættes til private virksomheder og den offentlige sektor.