Tilbage til listen

Med PIM-systemet fik vi opfyldt vores ønske om en online B2B-platform med webshop

“Uden et PIM-system til at styre alle de produktdata, som ikke kan lagres i et ERP-system, havde det slet ikke været muligt at få vores nye B2B-webshop i luften. Vi kan også se, at antallet af ordrer i webshoppen stiger støt i takt med, at vi får flere og flere udførlige produktinformationer, billeder og øvrige data læst ind i Perfion. Jo flere produkter, der præsenterer sig optimalt i webshoppen, jo mere sælger vi.“ Steffan Schjøt Christensen, Product Manager, AMO Toys Scandinavia A/S

AMO Toys Scandinavia A/S er en ung virksomhed, som er vokset eksplosivt i løbet af sine første år. Varesortimentet er tidoblet, og det samme er mængden af produktinformation.

Udfordringen

Udfordringen for AMO Toys var at vedligeholde produktdata i leverandørernes mange forskellige Excel-ark. Det var tidskrævende at ensarte regnearkene, så data kunne samles i én prisliste. Samtidig var det svært at samle data på specifikke varer, som en kunde havde valgt ud, og holde overblik over manglende data. Man savnede en fast struktur, også i Microsoft Dynamics AX ERP-systemet. Med den daværende datastruktur var det umuligt for AMO Toys at tilbyde den online B2B-platform og –webshop, som kunderne efterspurgte.

Løsningen & Resultatet

I dag er AMO Toys’ master data samt alle øvrige produktinformationer tilgængelige i Perfion PIM-systemet, idet Perfion er fuldt integreret med Dynamics AX. Det samme gælder for de InDesign-skabeloner, som bruges til prislisterne.

Ændres produktdata i Perfion, bliver prislisterne automatisk opdateret med de nye data. Har kunderne ønsker om produktdata på specifikt udvalgte varer, kan netop disse data let og hurtigt trækkes ud i det ønskede format.

Også en ny B2B-portal og webshop baseret på Ucommerce-platformen fodres automatisk med produktdata fra PIM-systemet, så kunderne kan stole på altid at få de rigtige priser, informationer, billeder, brugervejledninger, etc. Den nye webshop giver kunderne et langt bedre overblik over hele produktsortimentet, og de optimale produktinformationer ansporer til køb. Derfor stiger mængden af ordrer hele tiden.

Webshoppen henter automatisk alle de forskellige produktinformationer i Perfion PIM-systemet.

Hos AMO Toys håndterer Perfion fire valutaer samt produktinformation på fire forskellige sprog.

For medarbejderne er brugervenligheden det allerbedste
Ud over tilfredsheden hos kunderne oplever Product Manager Steffan Schjøt Christensen en stor lettelse i sit eget og kollegernes arbejde:

”Det bedste ved Perfion er brugervenligheden. Jeg kan selv tilføje nye ting, og systemet sætter ingen begrænsninger. Jeg har ingen IT-uddannelse eller andre særlige forudsætninger, men efter en kort introduktion kunne jeg bruge systemet, fordi det er så logisk bygget op. Også vores sælgere er lykkelige for Perfion, fordi de nu har adgang til alle oplysninger og selv kan hjælpe kunderne.”
Det bedste ved Perfion PIM er brugervenligheden

Arbejdsprocesserne har fået et løft
Leverandørernes Excel-ark med nye produktdata læses let ind i Perfion, så ændringer ikke skal tastes ind manuelt. Fordi PIM-systemet giver AMO Toys fuldt overblik over al produktinformation, oprettes nye produkter nu her med alle nødvendige data helt fra starten. Det er også blevet let for medarbejderne at søge oplysninger på kryds og tværs af forskellige leverandører og danne de nødvendige rapporter.

 

Om AMO Toys

AMO Toys Scandinavia A/S er en uafhængig distributør af legetøj og licensprodukter til børn.

Virksomheden markedsfører og distribuerer et sortiment af omhyggeligt udvalgte legetøjsprodukter og -mærker til det skandinaviske marked. Alle produkter er af høj stan-dard mht. legeværdi, kvalitet og sikkerhed. Sortimentet inkluderer nogle af de førende legetøjsmærker og -licenser inden for legetøj samt et markedsledende sortiment af private label-varer.

www.amo-toys.com