Produktchefens udfordring

Administrerer du et bevægeligt mål? Du forventes at holde produktinformationen opdateret i et stigende antal variationer, kommunikationskanaler og sprog i en situation, hvor produktlevetiden bliver kortere. Lyder det umuligt?

[VIDEO]: Sådan introducerer Produktchefen Peter hurtigt meget komplekse produkter på markedet

Udfordringer med produktdata

  • Oplever du, at planlægningscyklusser bliver kortere, samtidig med at kravene om kontrolleret kommunikation øges? Hvordan håndterer du informationen på hvert stadie af produktlivscyklussen i løbet af produktfrigivelsesprocessen?
  • Hvordan håndterer du sidsteøjebliksændringer i sortimenter, priser og fotos lige før deadline?
  • Styrer du produktinformation på flere kommunikationskanaler, medier og sprog nu sammenlignet med for nogle år siden? Hvordan holder du produktinformationen opdateret overalt og på alle tidspunkter?
  • Kommer der produktdata fra mange kilder, uden at der er nogen integrationspunkter, som gør dig i stand til at vide, hvornår opdateringerne foretages?

Sådan hjælper Perfion produktchefen

Ét oprindelsessted for al produktinformation giver dig fleksibilitet og kontrol.

Med Perfion som din centrale datahåndteringsopsætning kan du opdatere produktinformation én gang og implementere ændringerne overalt. Produktdatastyring bliver ligetil, og datakvaliteten forbedres betydeligt.

  • Samarbejd på baggrund af opdaterede data
    Medarbejdere fra marketing, salg, design, udvikling, QA osv. kan samarbejde på baggrund af perfekt koordineret produktinformation. Din kontrol med produktfrigivelsesprocesserne øges, og du kan hurtigere introducere nye produkter på markedet.

  • Opdaterede data på tværs af marketingkanaler og sprog
    Kommunikation foregår grundlæggende som multi-channel-kommunikation med websteder, sociale medier og trykte materialer, som gennemføres parallelt med hinanden. Du har brug for en smart IT-infrastruktur, der kan sikre, at produktinformationerne er synkroniserede.

  • Understøttelse af mange sprog
    En global markedsplads betyder produktinformation på mange sprog – som alle skal opdateres simultant. Perfion giver dig en central opsætning, der håndterer produktinformation på tværs af mange sprog. De oversættelsesleverandører, du bruger, kommer automatisk med i workflowet.

  • Træk og slip-konfiguration af nye egenskaber
    Det bliver lettere at håndtere og opdatere produktinformation på tværs af mange medier, såsom portaler, websteder, dataark, prislister og brochurer. Opsætningen understøtter virkelig ”dataarv”, som gør det nemt at vedligeholde produktvarianter.

 

Relaterede blogindlæg

Three good reasons to create a new product in PIM before ERP

Take control of your product’s life cycle using PIM